Saturday, June 27, 2015

end of June



 Papaver somniferum 'Lauren's Grape'

Maybe because my Oriental poppy and red horned poppy didn't bloom this year due to excess moisture and lack of sun, the breadseed poppy is opening up with abandon -and making me happy.

今春の悪天候の為サーモンピンクのオリエンタル・ポピーや例年こぼれ種から発芽する赤いポピーが咲きませんでした
その代わりブレッドシード・ポピーがたくさん咲いてくれています 嬉しいな





Two species roses are also in bloom. 
Since I don't protect (no bubble wrapping here) my roses during our harsh winter, these tough species roses are the only kind that don't die down to the ground.  They are not those gorgeous, take your breath away roses, but I'm rather fond of their simple form.  

原種のバラ二種も花盛りです
わたしは冬囲いをしないので地上の茎が厳しいコロラドの冬の寒さに耐えてくれるのは原種系だけ…
息をのむような豪華さはありませんがこんな素朴なバラが好きです



Rosa eglanteria (Sweetbriar rose)



Rosa glauca (Red leaf rose)


I've been busy planting summer vegetables and (still) cleaning washed out mulch and compost from the earlier heavy rain.  All tomatoes and peppers are in, and I even managed to find Shishito pepper and komatsuna plants this year!  I've harvested about 2 cups of peas today, and will be making sweet pea rice tonight.  It's not my husband's favorite, but I have to have this seasonal dish with the baby sweet peas before June is over.

Do you have a favorite seasonal dish? 

夏野菜の植え込みと先日の豪雨の後片付(まだ)流されたマルチやコンポストのお掃除でてんてこ舞いでしたが やっとトマトもペッパー類も植え終わりました そして今年初めて獅子唐と小松菜の苗も見つけたんですよ!タグには shishito Pepper, Komatsuna  と書いてありました

今日グリーンピースを2カップ収穫 (ちなみにアメリカの1カップは237mlです)
今晩 青豆ごはんを炊きます 夫の好物ではないみたいなのですが(以前まあまあだねと言っていた)わたしが大好きな旬の青豆ごはん、6月中にいただきます~

旬のもの、なにか好物ありますか? 
日本のものは何でも美味しいからな…羨ましいです












10 comments:

  1. ししとうや 小松菜が インターナショナルになるのは
    嬉しいな、、
    むかし プエルトリコに言ったときに 「enoki」と
    エノキがスーパーにあり とっても嬉しかったのを
    思い出します〜
    日本のお野菜は 繊細で味わい深く 素晴らしいね〜
    青豆ごはんは 大好き、、
    いまは 塩ゆでのバックをいつもスーパーで売ってるので
    年中つくれるけど 旬のジキの取り立てグリーンピースは
    やはり 甘くて 一番!
    お庭の手前にうつってるのは お野菜?
    ホスタに見えるけど コレが小松菜??
    旬のもので 大好きなのは 菜の花、、 ふきのとう、、春菊
    枝豆、、そらまめ、、 ちょんびりでいいけど ミョウガなど
    ちょっと 癖がある野菜がすきですよ〜

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi カタナンケさん♪
      写真の手前に見えるのはラムズイヤーのボーダーです。
      植えたお野菜の写真を撮るチャンスが無かったので まだちょっと荒れているんですが 違ったアングルで撮った写真を載せてみました。
      ホント、お好きなお野菜は癖が強い物デスネ~。今は大丈夫だけれど幼い頃は食べれなかったです。

      いつもコメントいただいて本当にありがとうございます。
      不都合が’でているので公開するまでコメント表示がされないようにしました。暫くこれで様子を見ることにします。

      Delete
  2. Everything is looking lovely, Chiko! I so love your poppy! (And I prefer the simple roses, myself. The others are just too fussy for my garden.)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Kym♪
      This poppy is such a lovely shade of wine, isn't it?
      I think it must be fun to come up with plants names.
      How about "Kym's journey" or maybe "Kym's possibility" !

      Delete
  3. Chikoさん、こんにちはー。

    そうそう、日本では「新じゃが」とか「新キャベツ」とか旬のものをきちんと取り入れている感じがしますよね。

    こちらだと普通のグロッサリーストアだとそういう感じで「新なんとか」で売り出すことって少ないですよね?

    それはやっぱりファーマーズ・マーケットとかに行かないと、でしょうねえ。

    私はウィークエンドガーデナーなので、といい訳してあまりお野菜類を育てていません。

    でも今年はずっと気になっていた紫蘇をようやく種から育てていますよ。
    紫蘇ジュースでも作ろうかな、と思って。
    それほど収穫できるかが怪しいですが(笑)。

    ReplyDelete
    Replies
    1. hanaさん、こんにちは♪
      数年前にSproutsというグロッサリーストア件ファーマーズ・マーケット件ヘルスフードストアみたいなお店がオープンして お野菜や果物の品質がかなり良くなりました。でも季節感ってホント少ないですよね。コーンがタダにみたいに安くなる位かな?
      トロントでは美味しい苺が手に入りますか?こちらはカリフォルニア産が殆どですがとにかくマズイ!日本のあまおう苺が食べたい~です。

      紫蘇はわたしは種からは全然ダメでしたが買った苗のこぼれ種発芽以来毎年たくさん出てきます、イヤと言うほど出てきます。(笑
      hanaさんもたくさん収穫できるといいですね。

      Delete
  4. Kさん、
    プライベート・メールを送らせていただきました。

    ReplyDelete
  5. Chikosan
    ありがとう〜

    ReplyDelete
  6. Oh how I would have loved to share the pea rice with you! Everything looks lovely, poppies are a real favorite of mine.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Patty♪
      I would have loved a pea rice company!
      I love poppies, too. I'll be sure to collect seed!

      Delete

Thank you for your comment!

Note: Only a member of this blog may post a comment.