Wednesday, August 21, 2013

Crested Butte August Trip / wildflowers






もう、ワイルド・フラワーの満開期はとっくに過ぎてしまった八月中旬ですが
Crested Butte のメドゥーは まだまだたくさんの野の花で賑わっています

It may already be passed peak season, but even in mid-August, wildflowers still sparkle in Crested Butte.

その中でも、リンドウを見つけたときはとても嬉しい

Of all the wildflowers, spotting gentians in the wild excites me the most.


Gentiana parryi  Bottle Gentian

ロッキー山脈生物学研究所 (英語)近くのトレイルでこのジュエル・トーンのブルーを見つけました
ここはなかなか興味深い研究所です、勿論コロラドらしくのんびりした雰囲気

I found this most saturated blue by the trail we took near the information center at Rocky Mountain Biological Laboratory.
The RMB Lab sounds like a wonderfully exciting place without being too stuffy -very laid back, like everything else in Colorado.








ここで素敵なワイルド・フラワーの本を購入しました
この高山性の忘れな草を見てみたい・・・でも、山頂近くまで登らないと見ることはできません
もう、無理かもしれないけれど、頭の中にある【生きているうちにやりたいことのリスト】に付け加えました

I picked up a wonderful wildflower book here.
I'd love to see the alpine forget-me-not in the wild., but you know how it is...
You'll have to climb to the summit to be able to see them.
I don't know if I'll ever be fit enough to climb to any summit, but I put it in my "bucket list" anyway.





Crested Butte @ 12,500 ' (3810m)  late July photo taking by JB


息子が3810mまで登山したときに撮った写真です
咲いていたのはたぶんモス・キャンピオンかな? これも綺麗
ここは確実に樹木限界上です

This is a picture our son took when he climbed to 12,500'.
I think these are Moss Campion Silene acaulis in bloom -beautiful nonetheless.
And as you can see, this is clearly above tree line.





一時間程石ころだらけのトレイルを登ったら(はあはあ、ぜいぜい)
Judd滝の見える崖にたどり着き、楽しかった一日の爽やかな締めくくりとなりました

また下山しなくてはならなかったけれど
足取り軽く、ちっとも苦にならなかったです

After about an hour of more hiking the rocky trail (lots more panting), we arrived at the Judd Fall.
A perfect refreshing ending to a fun-packed day.

Oh yea, we still had to hike down the hill, but I didn't mind.







7 comments:

  1. すってき 素敵!
    なあんて 美しいWild Flower 達でしょう〜
    りんどう ゲンティアナの 澄んだブルー、、
    かわいいおめめの わすれなぐさ、、
    原種のわすれなぐさは
    わたしも 見てみたいな〜

    ReplyDelete
  2. カタナンケさん こんばんは♪
    ねっ~!可愛いですよねぇ。
    是非、腹ばいになって良い匂いをかいでみてください、と本にありました。
    そんなに小さいってことですよね。
    ますます見たくなりました。

    ReplyDelete
  3. そうそ、、
    さいしょの 濃いピンクの花は
    セージのような唇を突き出した花が
    ぽっぽっとつくのかしら、、
    先日言った 乗鞍に咲いていた
    白山しおがまに よく似ているわ〜

    ReplyDelete
  4. 訂正 ↑
    白山シオガマでなく 四葉しおがまですがいま確かめたら 葉は全然違い
    ぎざぎざで 面白い葉をしています、、

    下の段のピンクのはれやかなのは
    高地に咲くやなぎらん に似ていますね〜
    若いとき 志賀高原を縦走したら
    柳らんの群生地があり
    それは見事でしたよ〜

    ReplyDelete
  5. Beautiful photos Chiko! And you've certainly got a summit or two in you!

    ReplyDelete
  6. カタナンケさん こんにちは♪
    最初の濃いピンクはインディアン・ペイントブラシです。
    学名Castilleja、和名は無いようですね。
    赤やオレンジのペイントブラシが多いのですが
    この素敵なローズ色に惹かれました。
    色の付いている部分はガクらしいです。
    これは半寄生(?)でホストプラントから栄養をもらって育ちます。
    それで移植は難しいです。

    そう、下のピンクのはFireweed(Chamerion angustiflium)です。
    和名ヤナギランというのは知りませんでした。
    情報ありがとうございます♫

    ReplyDelete
  7. Thank you, Patty♪
    Gasp! You think? ;-)
    The book said;
    "Get down on your belly to smell their sweet, spicy fragrance."
    I don't know if I can stand up again!

    ReplyDelete

Thank you for your comment!

Note: Only a member of this blog may post a comment.